Rutes senderistes

Dificultat mitjana

No canvies sendes velles per novelles.
Dita popular

landscape
Desnivell positiu
814 m

El racó del Bou es diu així per la forma que tenen les parets del Montgó des d'aquest punt, mentre que la cova de l'Aigua recull en el seu interior l'aigua de la pluja que es filtra per la roca del Montgó. Una ruta on, a mesura que anem ascendint, podrem admirar l'impressionant paisatge amb vista a tot el golf de València, les muntanyes de la Safor, Cullera, la mar Mediterrània i, en dies clars, l’illa d'Eivissa, a l'est, en l'horitzó.

El recorregut el començarem en el nucli urbà de Dénia (plaça Jaume I). Continuarem pel camí del Pou de la Muntanya fins a arribar a l'ermita del Pare Pere, construïda en els anys huitanta. A 100 metres agafarem el camí de la Colònia, lloc on hi ha una cadena que impedeix l'accés al parc de vehicles de motor. Seguirem el camí serpentejant, travessant la colònia abandonada del Montgó ―que en el primer terç del segle XX es va destinar a la producció de raïm moscatell―, i en la bifurcació d'aquesta pista tirarem pel camí de l'esquerra. Aproximadament a 200 metres deixarem aquest camí i agafarem per la dreta la senda que ascendeix cap a la cova de l'Aigua. Passarem per la zona de l'ombria del Montgó, declarada microreserva, per la qual cosa caminarem exclusivament per la senda evitant qualsevol impacte. Una vegada assolida la base de les parets, per a arribar a la cova de l'Aigua agafarem la bifurcació de la senda que va cap a l'est i arribarem a unes escales empinades que ens portaran a la cova. En l'entrada de la cova trobarem la inscripció romana, datada de l'any 238 d.C., que està protegida per una reixa metàl·lica. Tornarem sobre els nostres passos i seguirem les bifurcacions de la senda en direcció oest. A poc a poc anirem descendint fins al racó del Bou, punt on tornarem al camí de la Colònia que ens retornarà a l'ermita del Pare Pere.

PUNTS D’INTERÉS:

Dificultat alta

Informació útil...

Tourist Info
Localitza tots els punts i oficines d'informació turística
Wikiloc
Segueix totes les rutes de muntanya i subaquàtiques.
Google Maps
Recorre els carrers i descobreix el patrimoni des del teu mòbil
Dormir, menjar i comprar
Busques planificar el teu viatge? Ací tens tot el que necessites