Les àrees de cultura i patrimoni i la Xarxa Esportiva de la MACMA tornen a oferir rutes i experiències multiaventura per descobrir la comarca de forma lúdica i saludable.

Després de l’èxit i la demanda del primer cicle que es va oferir l’any passat, la Mancomunitat torna a apostar per consolidar la proposta “Descobrim la Marina Alta”, un conjunt d'experiències a diferents indrets de la comarca. Amb aquesta proposta es combina l'activitat física amb el descobriment del nostre territori i no sols en l'àmbit paisatgístic, sinó també botànic, patrimonial o cultural. La iniciativa sorgida des de les àrees de cultura i patrimoni, i de la Xarxa Esportiva Marina Alta, suma de forma coordinada també a l’àrea de joventut, des d'on s’animarà a la població juvenil a gaudir d’un oci actiu, a través de la Xarxa Jove.
Ruta nocturna a Jesús Pobre (estiu 2024).Com a novetat en aquesta edició, també s’oferiran rutes aquàtiques, “ja que l’any passat no en vam oferir i estan ofertades des de la nostra pàgina web i era una acció pendent que teníem” , explica el tècnic d’esports. Aquestes experiències permetran conéixer la riquesa dels ecosistemes dels penya-segats a través d’activitats de kayak combinades amb snorkel. “Tot i que aquestes activitats no es promocionaran en temporada alta, ja que un dels objectius fonamentals de Descobrim la Marina Alta, és apostar per la desestacionalització i no afavorir la massificació de certs espais que tots sabem”, ha explicat la tècnica de cultura i patrimoni. Per això s'han programat per a 2025 un total de 10 eixides que combinen les diferents modalitats esportives que podem practicar en la nostra comarca, la planificació temporal i l’elecció dels espais visitats respon a una conditio sine qua non, la sostenibilitat i cura del nostre territori.
Barranquisme a la Vall de Laguar (tardor 2024).Es contemplen cinc eixides senderistes: dues nocturnes i tres diürnes, i cinc experiències de multiaventura: una d'espeleologia: un descens de barrancs, una de via ferrada i dues aquàtiques de kayac.
S’han triat les experiències buscant donar a conéixer els diferents racons de la nostra comarca, zones de costa i d’interior, de nord a sud.
Les activitats són gratuïtes, tot i que l’assegurança obligatòria corre a càrrec dels participants per un import de 5 € que dipositaran a l’inscriure’s. Les inscripcions s’obriran mensualment per a les persones interessades.
Espeleologia a Beniarbeig (tardor 2024).
Les eixides programades per aquest 2025 seran les següents:
- Ruta senderista nocturna “Les neveres d’Alcalà” - 10/08/2025. La Vall d’Alcalà.
- Ruta aquàtica “Més enllà de la cova Tallada” - 06/09/2025. Dénia.
- Ruta aquàtica “Entre cales” - 14/09/2025. Benissa.
- Ruta senderista nocturna “Cap Prim” - 20/09/2025. Xàbia.
- Ruta senderista diürna “La Segària de Benimeli” - 5/10/2025. Benimeli.
- Espeleologia “Morro de les Coves” - 19/10/2025. El Verger.
- Ruta senderista diürna “Castell d’Aixa” - 26/10/2025. Llíber.
- Barranquisme “Pas del Calvo” - 02/11/2025. Castell de Castells.
- Via Ferrada a la Penya Llisa - 16/11/2025. Parcent.
- Ruta senderista diürna “Castell de Gallinera” - 23/11/2025. L'Atzúbia.
La MACMA ha creat un espai específic dins les seues pàgines web de Turisme i Esports, un apartat on es podran consultar totes les eixides així com accedir a les inscripcions segons es vagen obrint al públic. Inscripcions ACÍ.