La Mancomunitat Comarcal de la Marina Alta (MACMA), a través de la Xarxa Igualtat organitza la «Jornada comarcal sobre el tràfic i l’explotació sexual de dones i xiquetes: Una mirada integral i multidisciplinària». L’esdeveniment tindrà lloc el pròxim divendres 25 de setembre al Saló d’actes de l’Ajuntament de Teulada a partir de les 9.00 del matí.
La Mancomunitat Comarcal de la Marina Alta (MACMA), a través de la Xarxa d’Igualtat organitza la «Jornada comarcal sobre el tràfic i l’explotació sexual de dones i xiquetes: Una mirada integral i multidisciplinària». L’esdeveniment tindrà lloc el pròxim divendres 25 de setembre al Saló d’actes de l’Ajuntament de Teulada a partir de les 9.00 del matí.
Com a part dels actes organitzats per la Xarxa d’Igualtat de la MACMA en el marc del Dia Internacional contra l'Explotació Sexual i el Trànsit de Dones, Xiquetes i Xiquets, aquesta trobada estratègica convoca els professionals d’atenció primària dels serveis socials, així com el personal dels àmbits sanitari, jurídic i dels cossos i forces de seguretat de tota la comarca. La jornada respon a l'aposta de la MACMA per estructurar una acció institucional articulada que assegure una atenció i protecció efectiva i integradora a tota la Marina Alta.
La jornada reflecteix una voluntat política ferma d’abordar des de l’àmbit comarcal la problemàtica de l’explotació de dones, xiquetes i xiquets que ignora les fronteres municipals. La jornada no sols és concebut com un simple espai de debat, sinó com una plataforma per a dotar de sentit operatiu a la "mirada integral", transformant la resposta professional davant les víctimes.
El programa s'iniciarà posant el focus en la detecció primerenca i la protecció especialitzada, comptant amb veus de referència que analitzaran els mecanismes actuals de resposta. Participaran en aquest primer bloc Juan Cuesta Picazo, inspector en cap de la Unitat Central de Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedats Documentals (UCRIF), i Paula Pérez Lledó, especialista en tràfic d'éssers humans de la Guàrdia Civil, juntament amb Carmen Catalá Moltó, psicòloga de la Unitat de Valoració Forense Integral (UVFI) de Dénia, qui aportarà la necessària perspectiva psicosocial i forense en l'acompanyament a les víctimes durant el procés judicial.
La gestió dels recursos públics i la transferència de bones pràctiques en l'àmbit municipal ocuparan la part central de la jornada, comptant amb la participació institucional de Felipe del Baño Fernández, Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona de la Vicepresidència Primera i Conselleria d'Habitatge, Ocupació, Joventut i Igualtat. En aquest espai es reivindicarà el paper dels centres especialitzats com a models d'excel·lència en l'atenció regional mitjançant les intervencions de Mª Carmen Vidal Luján, coordinadora del Centre Dona de Iàtova, i Manuela Delicado, coordinadora del Centre Dona de Sogorb. Així mateix, l'experiència de l'administració local es veurà reflectida en les aportacions de Shaila Monasor Ortolà, agent d’igualtat de l’Ajuntament de Calp, i Javier Guy Scotto di Tella Manresa, regidor delegat en matèria de seguretat ciutadana i igualtat i diversitat de l’Ajuntament de Dénia, qui compartiran les estratègies d'èxit impulsades des dels seus respectius municipis.
L'atenció integral i la intervenció directa amb les dones centrarà la segona taula rodona del matí, on es donarà visibilitat a l'esforç col·lectiu i multidisciplinari de la Mesa Alicante Trata 0. Aquesta sessió comptarà amb Mònica Carrasco Martínez, advocada del Programa Alba Alacant, i Tamara Keppler, representant de l'Associació Amar Dragoste, entitatque treballa amb l'atenció integral a víctimes de tràfic i explotació.
Les persones interessades a participar en aquesta jornada de formació i anàlisi poden formalitzar la seua inscripció gratuïta a través del formulari oficial habilitat en el següent enllaç:
https://forms.gle/gaEGkFVtLoy2NQy58