Estudi geolingüístic dels parlars de la Marina
El 2005 el callosí Vicent Beltrán va publicar El parlar de la Marina Alta, una obra molt ben acollida, però que deixava sense estudiar bona part de la nostra comarca. En els últims anys, Beltrán, amb l’ajuda de Teresa Herrero, han acabat un treball exhaustiu d’enquestes a tots els pobles de la Marina Alta i la Marina Baixa, i el resultat és una nova obra, Els parlars de la Marina – L’empremta mallorquina, que consta de tres volums:
Estudi geolingüístic dels parlars de la Marina Alta, Estudi geolingüístic dels parlars de la Marina Baixa i Atles lingüístic de la Marina.
El volum II és el més innovador, i més interessant per a la Marina Baixa, junt amb el volum III que presenta una magnífica cartografia a color de la distribució de variants lingüístics, lèxiques sobretot.
Els editors de l’obra són el IECMA i la MACMA, de la Marina Alta, amb la col·laboració de diferents institucions entre les quals AEMABA.